Sunday, June 17, 2012

Creamy Linguine Cheese Meatball!

Sempena hari bapa ni!! Ok, LG tivie 42" inci dah beli!! Skrg masak plak!!! Resepi mari originality from my big brother chef!! Senang je nak buat rupernyer!! Simple ;) but at most the price for the ingredient is quite expensive! Tetapi berbaloi ;)

Stakat speggeti, linguini & pasta manhattan, pizza hut, kreams, paddington, william?! Kirim salam laaaa..jauh api dari panggang!!hahahaha... Tapi tak leh salahkan retailer2 ni semua gak kan, diaorg berniaga so kene berpatutan la letak ingredient dier kan! Takkan nak letak yg macam aku buat ni kan!! Lemak, krim, cheese, chunky perghhhh meleleh ayak liyuk!!

Aku suker linguinie! Speggeti kecik sgt! Linguinie ni berpatutan saiznye! Fettucinie pun ok gak tapi besar sket!!
Brand banyak, agnese ada, san remo, ada boleh pilih kat carefour ada giant ada tesco ada ;) haha the most important thing is the cream/whipped cream!! Ini sebenarnya yang menentukan sedap tak sedap and lemak tak lemak dishes anda!!

Pilihan usual cream whipped aku is BRETON and parmesan cheese as usual perfect italiano ;)))

Sempene terang lagi bersuluh ni aku cite sket resepi kat korang, tak leh citer lebih nanti resepi kene curik hahaha..

Rebus linguinie sampai masak! Make sure air dah boil abis! Dah menggelegak!! baru masuk, jangan air sejuk masuk! Nanti tak cantik linguinienyer!!! Air letak minyak masak and garam sket!! Settle linguinie!! Then sauce plak!!

Pakai butter! Make sure butter bukan minyak masak! Tumis bawang putih hancur! Pakai pisau bukan blender!! Ni banyak sikit! Dalam 20-30 ulas kecik bawang putih tu! Masuk mushroom butang dan hotdog or meatball ikut selera korang! Masak sampai kuning dan naik bau!! Meatball tu elok rebus dulu ;)

Then dah masak! Masukkan whipped cream mengikut banyak mana lingguinie anda!! Jangan banyak and kurang sangat plak!! Then masuk black pepper/serbuk lada, serbuk perasa chicken or chicken stok ayam sampai secukup rasa!! Dah siap masukkan linguinie! Gaul!! Tabur parmesan cheese sesambil gaul tu!!! There you are!! Siap!!

Dah nak hidang nanti tabur lagi sekali parmesan cheese!! Perghhh walaueeyyyy' aku memang supperb sebab baik hati share resepi gan korang!! Ingredient yg aku cakap mahal ni sebenarnya. Cream dengan cheese tu la!! Korang tak caya buat la!! Simple kan!! Kalah dishes restoran mahal aku cakappp ;)))

Nah gambarnya aku share!! Bagi racun sikit!! Yum yum ok makan dulu!

Selamat hari bapa BAPAK & ABAH ;))

2 comments:

Any Question ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...