Wednesday, August 1, 2012

Home Made Siakap Masam Manis & Siakap Stim

Hari ni aku nak cite pasal resepi yg aku masak sendiri!! tak mo citer banyak, aku masak 2 ekor ikan siakap, satu stim satu masam manis, siakap stim bini aku nyer, masim manis as usual aku nyer la, simple je masak.

1st beli ikan dua ekor, satu goreng gan tepung jagung, satu kukus dalam bekas kukus dengan halia, bawang besar, bawang putih and serai.. Siappppppppppp!!!

ehehehe... siap sebab aku beli rempah segera maggie, goreng bawang, halia gan bawang besar, then masukkan je rempah segera tu, dua dua ada, untuk masam manis ada untuk stim pun ada...dah masak tabur je kuah atas ikann..... siapp laa...

hahahaha.. menarik tak? ikan beli kat carefour rm7.90 je sekor, apasal tah murah sangat, ikan fresh plak tu.. nak beli siakap gi beli kat carefour midvalley gi, aku beli kat situ murah...

ni aku persembahkan ikan siakap stim & siakap masam manis untuk semua..

dipersilakan dan selamat berbuka semuaaa..wahhhhhhhhhhhhhh!!!!

No comments:

Post a Comment

Any Question ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...